lördag 28 mars 2015

Talar du spanska?

Hola como estas? Muy bien, gracias!

Just nu ligger jag på min röda matta och väntar på att få träffa Nelly. Vill dricka rödvin och snacka hemlisar idag, känns som en sådan dag helt enkelt. Vi ska på bio lite senare under kvällen i alla fall och då ska vi se en ny film som heter Still Alice. Någon som sett den? Tror att den kan vara bra.

Har ett litet problem som jag skulle vilja dela med mig av. Eller det är inte riktigt ett problem men det är en känsla, ett hinder som jag själv har svårt att ta mig över. Det är så att jag tycker att det är väldigt svårt att "outa" mig själv i det offentliga. Jag skulle vilja göra så himla mycket som att bli en stor youtube-kändis, typ stor instagrammare eller ja det är svårt att förklara för detta är inte direkt några drömmar jag har. Men tänk att om det skulle vara det så skulle jag inte att gå all in för att få de drömmarna att bli förverkligade. Är ganska rädd över vad folk ska tycka och tänka om mig och typ att jag skulle få slag i magen på gatan om jag gick ut med att jag inte var heterosexuell. Jag vill ju hjälpa andra och hela världen med att bli ett bättre samhälle och då måste man våga visa att man är annorlunda för i längden kommer man inte att vara det eftersom det finns miljoner där ute som är gay!

Det är inte lätt att vara 21 år och rädd för saker som jag är. Jag står gärna upp för andras rättigheter men har oftast väldigt svårt att stå upp för mina egna. Är det någon som känner likadant som mig? Antar att det finns någon där ute som gör det men som kanske inte riktigt förstår vad det är jag försöker att skriva. För som sagt. Känslor är väldigt svåra att sätta ord på. That's it!

Inga kommentarer: